Lenovo
« 1107 producten in de subcategorieën: LenovoDe populairste producten in de categorie Lenovo:

Lenovo is een Chinees ICT-bedrijf dat in 1984 is opgericht en nu wordt het beschouwd als de voornaamste producent van PC's wereldwijd. In 2005 heeft het bedrijf de PC-afdeling van IBM gekocht en in 2014 heeft het Motorola overgenomen. De klanten van Lenovo bevinden zich in meer dan 160 landen. Het bedrijf heeft zijn vestigingen in over 60 ervan. Het hoofdkantoor van Lenovo bevindt zich in Hong Kong.
Sinds 2010 jaar ontwikkelt het bedrijf zich heel snel. Apparaten van Lenovo worden vaak door klanten gekozen dankzij het bijzondere ontwerp, hoge uitvoeringskwaliteit en aantrekkelijke prijzen. Nieuwe apparatuur wordt ontworpen vanuit het oogpunt van innovatieve oplossingen en het prikkelen van de verbeelding. Dit zorgt voor makkelijker en aangenamer werken.
Het aanbod bestaat voornamelijk uit werkstations (ThinkCentre, ThinkStation, Essential), notebooks (inclusief laptops uit de populaire reeksen B, E, L, M, S, T, W, X), monitoren en disk-arrays. Lenovo beschikt ook over een brede keuze aan toebehoren zoals docking stations, accu's en SSD/HDD schijven. Het is tevens mogelijk om ondersteuningspakketten aan te schaffen waarmee de garantieperiode zelfs tot 5 jaar kan worden verlengd.
De ThinkPad reeks is een belangrijke productenfamilie. Deze producten, ontworpen door Richard Sapper, worden sinds 2005 door Lenovo geproduceerd. Ze onderscheiden zich door het gebruik van TrackPoint (een rode knop die als een aanwijzer dient) en ThinkLight (een extra fel wit of oranje LED-lampje boven het schermbeeld voor het verlichten van het toetsenbord). Notebooks uit de ThinkPad-reeks zijn van plastic gemaakt. Ze zijn uitgerust met een RollCage uit magnesium die het apparaat bij een val tegen vervormen beschermt, en met het Active Protection System: bij vallen of stoten zetten de ingebouwde bewegingssensors de lees/schrijfkop van de harde schijf direct in de parkeerstand. Daardoor wordt mogelijke schade voorkomen.
Lenovo zorgt ervoor dat zijn apparaten uniek zijn. Vandaar dat ze op de markt gewild zijn. Het bedrijf investeert niet alleen in verkoop en distributie, maar richt zich ook op het lokaal produceren in afzonderlijke landen. Daarom kan Lenovo globaal actief zijn en tegelijkertijd lokaal heel nauwkeurig en uitmuntend opereren waardoor wordt het succes op lange termijn bereikt als het 'globale én lokale' bedrijf.