0
Aanvraag
€ 0,00
0
Kar
€ 0,00
Bezig met laden...
Bezig met laden...
Product toegevoegd aan uw winkelwagen
Product toegevoegd aan uw winkelwagen Product toegevoegd aan uw winkelwagen
Dit artikel is niet op voorraad.
Het spijt ons, maar het artikel is niet op voorraad.

Cloud Computing Services Policy

The Services Policy binding up to 06.08.2023 is available at: Cloud Computing Services Policy

The Services Policy binding up to 26.01.2022 is available at: https://www.senetic.nl/site/cloud_services_policy/

The Services Policy binding up to 30.06.2019 is available at: https://www.senetic.nl/site/cloud_services_policy_30-06-2019/

The Services Policy binding up to 31.01.2020 is available at: https://www.senetic.nl/site/csp_terms_2019/


 

ALGEMENE VOORWAARDEN VOOR CLOUD COMPUTING-SERVICES

 

§ 1.
Algemene bepalingen

1.       Dit Reglement regelt de regels voor de levering van clouddiensten door Senetic B.V., Keizersgracht 241, 1016EA Amsterdam, Nederland, en definieert in het bijzonder de opdrachtgever voor het plaatsen van bestellingen en het sluiten van verkoopovereenkomsten door middel van communicatie op afstand, evenals voor het gebruik van alle diensten van de Winkel door de Klanten.

Efficiënt en snel contact met de verkoper over alle zaken met betrekking tot verkoop via de winkel is mogelijk via de e-mail: [email protected] of telefoonnummer: + 020 369 73 50.

2.       Senetic B.V. verklaart dat zij bevoegd is om de Producten door te verkopen, op de markt te brengen of anderszins verder door te verkopen en heeft de relevante overeenkomsten gesloten met de Fabrikanten die dit mogelijk maken.

3.       De bepalingen van deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle Bestellingen geplaatst op of na 07.08.2023.

4.       De bepalingen van deze Algemene Voorwaarden hebben het karakter van een modelcontract en zijn, voor zover van toepassing, van toepassing op contracten die door Senetic niet via de Winkel of de Portal worden gesloten, mits zij vóór het sluiten van het contract aan de Klant worden voorgelegd.

 

§ 2.
Definitie

1.       Wanneer termen die beginnen met een hoofdletter, zoals hieronder aangegeven, in de Algemene Voorwaarden voorkomen, hebben ze de volgende betekenis:

1)      Dienstverlener, Verkoper, Senetic  of wijSenetic B.V., Keizersgracht 241, 1016EA Amsterdam, Nederland Vat No.: NL857631512B01;

2)      Klant  – een natuurlijke persoon, een rechtspersoon of een andere organisatorische eenheid met rechtsbevoegdheid, die een contract sluit met de Verkoper of gebruik maakt van andere diensten van de Winkel en het Portaal;

3)      Partij – Senetic of Klant;

4)      Senetic Group EU Company – een van de ondernemingen die zijn vermeld op www.senetic.net;

5)      Consument – een natuurlijke persoon die een rechtshandeling verricht die niet rechtstreeks verband houdt met zijn/haar economische of beroepsactiviteit;

6)      Ondernemer – een natuurlijke persoon, een rechtspersoon of een organisatie-eenheid die door de wet handelingsbekwaam is en in eigen naam een bedrijfs- of beroepsactiviteit uitoefent;

7)      Individuele ondernemer - een persoon die een contract aangaat dat rechtstreeks verband houdt met zijn bedrijf, als de tekst van het contract aangeeft dat het voor hen niet professioneel van aard is;

8)      Werkdagen – dagen van maandag tot en met vrijdag met uitzondering van feestdagen;

9)      Algemene voorwaarden  – deze algemene voorwaarden voor cloudservices;

10)   Winkel – de internetdienst die beschikbaar is bij https://www.senetic.nl/, via welke de Klant Producten kan kopen;

11)   Portaal – internetservice beschikbaar bij https://portal.senetic.com, gebruikt voor de aankoop en het beheer van Producten door de Klant;

12)   Account – een deel van de Winkel of Portal, waar de Klant onder andere zijn/haar persoonsgegevens kan beheren, meldingen kan ontvangen over wijzigingen in de status van de Bestelling, de status van zijn/haar Bestellingen kan controleren en beheren;

13)   Fabrikant – De entiteit die het Product levert dat beschikbaar wordt gesteld als onderdeel van de Clouddiensten;

14)   Product – De Cloud Service of enig ander item, recht (bijv. licentie) of voordeel, aangeboden, verkocht of beschikbaar gesteld aan de Klant door Senetic;

15)   Clouddienst – een dienst die wordt aangeboden met behulp van cloud computing, met name in het kader van het model: Software-as-a-Service, Platform-as-a-Service of Infrastructure-as-a-Service;

16)    Microsoft Cloud Services  – Cloud Services geleverd door Microsoft;

17)   Abonnement – recht op gebruik van het Product door de Klant gedurende een bepaalde periode;

18)   Eeuwigdurende licentie – het recht om het Product door de Klant voor altijd te gebruiken, met inachtneming van de bepalingen van §7 van de Algemene Voorwaarden;

19)   Overeenkomst voor de levering  van Digitale Inhoud of Digitale Dienst – een overeenkomst waarbij Senetic het recht op het gebruik van een specifieke Digitale Inhoud of Digitale Dienst overdraagt of zich ertoe verbindt deze over te dragen en de Klant een prijs betaalt of verbindt zich ertoe een prijs daarvoor te betalen;

20)   Digitale inhoud – gegevens die in digitale vorm worden geproduceerd en geleverd, ongeacht of deze op een materiële drager of op een andere wijze worden verzonden;

21)   Digitale Dienst  – een dienst die de Klant in staat stelt om: (i) de productie, verwerking, opslag of toegang tot digitale gegevens, (ii) het delen van digitale gegevens die zijn geüpload of geproduceerd door de Klant of andere gebruikers van deze dienst, (iii) andere vormen van interactie via digitale gegevens;

22)   Bestelling – De wilsverklaring van de Klant die een aanbod vormt om een overeenkomst met Senetic te sluiten, rechtstreeks gericht op het sluiten van een overeenkomst met vermelding van het type en het aantal Producten waarop de overeenkomst betrekking heeft en de voorgestelde prijs van de Producten.

 

§ 3.

Portaal

1.       De Klant registreert zelf een account op het Portaal of via een vertegenwoordiger van Senetic.

2.       Het portaal is een verkoop- en contactplatform dat wordt gebruikt om de communicatie en samenwerking tussen de partijen te vergemakkelijken; in het bijzonder biedt de Portal geen functies met betrekking tot accountbeheer in de services of centra van de Fabrikant, zoals het Microsoft 365-beheercentrum.

3.       De toegang tot het Portaal is gratis. Om een account aan te maken op de Portal, is het noodzakelijk om tegelijkertijd een Microsoft-account te hebben.

4.       Zelfregistratie vindt plaats door het invullen en goedkeuren van het inschrijfformulier. Het registratieproces van portalaccounts omvat:

1)      account aanmaken;

2)      accountautorisatie.

5.       Tijdens het proces van registratie en autorisatie van het Account is de Klant verplicht om echte gegevens over de Klant te verstrekken.

6.       Met de portal kan de gebruiker de volgende functies gebruiken:

1)      Een Microsoft-account maken;

2)      Het bestellen van Producten en het beheren van Abonnementsverlengingen;

3)      Het wijzigen van accountgegevens;

4)      Het verlenen van machtigingen aan extra gebruikers om het account te gebruiken (beheer van gebruikers- en beheerdersrechten);

5)      Bekijken van ordergeschiedenis;

6)      De verbruiksinventaris van Microsoft Azure-resources weergeven.

7.       Om de Portal te gebruiken, is het vereist om een apparaat te hebben met toegang tot internet, uitgerust met de Google Chrome-webbrowser in de nieuwste versie, met cookies en Javascript ingeschakeld. De Dienstverlener garandeert niet de correcte werking van alle functies in het geval van andere browsers of hun niet-standaard configuratie.

8.       Het is niet toegestaan om het Portaal te gebruiken voor een doel dat in strijd is met de toepasselijke wetgeving. Senetic heeft het recht om de toegang tot het Portaal aan de Klant te ontzeggen in het geval dat:

1)      het Portaal te gebruiken voor doeleinden die onverenigbaar zijn met het doel ervan of ten nadele van derden;

2)      zich bewust worden van, of redelijke twijfel hebben over, een schending van de licentieovereenkomsten of specifieke gebruiksvoorwaarden;

3)      schending van de toepasselijke wetgeving, deze Algemene Voorwaarden of de goede zeden.

9.       Senetic is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit:

1)      technische beperkingen die voortvloeien uit de kenmerken van de hardware of software die wordt gebruikt om de Portaaldienst te gebruiken;

2)      gebeurtenissen die Senetic, in het kader van de zorgvuldigheid, niet kon voorzien of voorkomen;

3)      gevallen van overmacht;

4)      het Portaal te gebruiken in strijd met de bepalingen van deze Algemene Voorwaarden;

5)      verlies van gegevens, apparatuur- of systeemstoringen of andere schade, tenzij veroorzaakt door de uitsluitende schuld van Senetic.

 

§ 4.

Bestelvoorwaarden

1.       Om een Product te kopen, is de Klant verplicht om een Bestelling te plaatsen via de Winkel of Portal. Het plaatsen van een Bestelling vormt een aanbod tot het sluiten van een contract dat door de Klant aan de Dienstverlener wordt voorgelegd.

2.       Na het plaatsen van een bestelling bevestigt de verkoper de ontvangst ervan in de vorm van een e-mailbericht met een bevestiging van alle essentiële elementen.

3.       Na het aanbod van de Klant te hebben overwogen, zal de Verkoper de Klant een bericht sturen over het accepteren van de Bestelling voor uitvoering. De sluiting van het contract vindt plaats op het moment van ontvangst van dit bericht door de Klant.

4.       Indien blijkt dat de uitvoering van de Bestelling geheel of gedeeltelijk niet mogelijk zal zijn, zal de Verkoper de Klant hiervan onmiddellijk via e-mail op de hoogte stellen. In deze situatie wordt het contract niet gesloten en als het al is gesloten, verloopt het en geeft Senetic de ontvangen fondsen onmiddellijk terug aan de Klant.

5.       De voorwaarde voor het gebruik van het Product is:

1)      aanvaarding van de bepalingen van dit reglement;

2)      aanvaarding van de Microsoft-klantovereenkomst (voor Microsoft-producten) https://www.microsoft.com/licensing/docs/customeragreement of andere overeenkomsten, afspraken, documenten tussen de Klant en de Fabrikant, zoals vereist door de Fabrikant.

6.       Na het sluiten van de overeenkomst zal de Verkoper de Klant voorzien van informatie die nodig is om het Product te gebruiken, tenzij deze informatie werd verstrekt onder de vorige Bestelling. Indien het bestelde Product software bevat die op het terrein van de Klant is geïnstalleerd, is de Klant verplicht deze zelf te downloaden en te installeren, tenzij anders vermeld.

 

§ 5.

Orderafwikkeling en voorwaarden voor toegang tot het product

1.       Microsoft Cloud Services kunnen worden besteld in de vorm van maandelijkse, jaarlijkse en driejaarlijkse abonnementen, en de factureringsperioden voor driejaarlijkse en jaarlijkse abonnementen kunnen jaarlijks of vooruitbetaald zijn. Maandelijkse factureringsperioden voor driejarige en jaarlijkse abonnementen, evenals jaarlijkse factureringsperioden voor driejaarlijkse Microsoft Cloud Services-abonnementen kunnen worden overeengekomen door middel van onderhandelingen met Senetic, en Senetic behoudt zich het recht voor om de betalingsbetrouwbaarheid van de Klant te verifiëren.

2.       Productprijzen kunnen worden gewijzigd, waarbij de nieuwe prijs van kracht wordt vanaf de volgende abonnementsperiode. Senetic zal de Klant rechtstreeks op de hoogte brengen van de prijs van het Product op de Productkaart in de Winkel en het Portaal. 

3.       Indien de Klant ermee heeft ingestemd om facturen elektronisch te ontvangen, worden deze verzonden naar het door de Klant opgegeven e-mailadres. In een dergelijke situatie ziet de Klant af van het ontvangen van facturen in papieren vorm.

4.       Om klanten de best mogelijke prijzen aan te bieden en de continuïteit van de diensten te behouden, kan Senetic diensten verlenen met behulp van andere Senetic Group-bedrijven, in het bijzonder door namens de klant een partnerschapsrelatie aan te gaan met een andere Senetic Group EU-onderneming, waarmee de klant instemt. Voor zover het noodzakelijk blijkt om het contract uit te voeren op de manier zoals beschreven in de vorige zin, machtigt de Klant Senetic om een dergelijke relatie tot stand te brengen en gebruik te maken van de aanbiedingen van andere Bedrijven van de Senetic Group namens hem en ten behoeve van de Groep, waarbij deze toestemming wordt beperkt door de reikwijdte van de Bestelling.

5.       Indien de Diensten door Senetic moeten worden geleverd met behulp van een andere Senetic Group EU-onderneming, zal de Klant deze Senetic Group EU-onderneming als partner accepteren. De Klant heeft geen aanspraak op Senetic of een ander EU-bedrijf van de Senetic Group met betrekking tot het gebrek aan toegang tot de Service als de Klant weigert in te stemmen met het aangaan van een partnerrelatie. De Klant heeft niet het recht om uitsluitend met Senetic de oprichting van een partnerrelatie te vragen.

6.       De Klant zal geen extra kosten maken in verband met het gebruik door Senetic van andere Senetic Group Companies.

 

§ 6.

Klantaccountbeheer in de diensten van de fabrikant

1.       Als clouddiensten worden gekocht, krijgt de leverancier een standaardset van administratieve rollen toegewezen, tenzij anders overeengekomen tussen de klant en Senetic. De Klant kan de administratieve rollen op elk moment beheren.

2.       De Klant kan de aan de Leverancier toegewezen rollen te allen tijde wijzigen; Voor Microsoft Azure-producten kan het wijzigen van de standaardrollen echter de abonnementsprijs wijzigen.

3.       Als bepaalde rollen niet aan de Verkoper zijn toegewezen, is het mogelijk dat de Verkoper de uitgebreide ondersteuningsdiensten en, in sommige gevallen, de basisondersteuningsdiensten waarnaar in § 9 hieronder wordt verwezen, niet kan leveren. Gedetailleerde informatie over het beheer van de administratieve rollen van de leverancier is te vinden op de website via de link: https://learn.microsoft.com/en-us/partner-center/gdap-least-privileged-roles-by-task.

4.       Met betrekking tot de toegang tot de middelen van de Klant is de overeenkomst inzake het toevertrouwen van gegevens over de verwerking zoals uiteengezet in § 14 hieronder van toepassing.

5.       Reservering van Microsoft Azure-platformresources is gebaseerd op een afzonderlijke regeling.

6.       De Klant is verantwoordelijk voor alle instructies en wijzigingen die worden uitgevoerd in het Portaal en op de website van de Fabrikant, in het bijzonder voor eventuele wijzigingen in het type en aantal Abonnementen, Permanente Licenties of andere diensten, toegangen en klantaccountgegevens.

 

§ 7.

Permanente licentie

1.       Als permanente licenties voor Producten worden gekocht, zal de Klant een eenmalige vooruitbetaling doen.

2.       De eeuwigdurende licentie geeft de klant het recht om het product te gebruiken onder de voorwaarden die door de fabrikant zijn gespecificeerd.

3.       De duur van de Perpetual License is onbepaald, tenzij anders aangegeven.

4.       Voor permanente licenties garandeert Senetic geen toegang tot productupdates of ondersteuning. Dit belet de partijen niet om afzonderlijke regelingen te treffen of updates of ondersteuning van de fabrikant te verstrekken.

 

§ 8.

Gebruik van het Product

1.       De klant krijgt toegang tot het Product na betaling van de initiële prijs voor de overeengekomen abonnementsperiode, tenzij anders aangegeven door de Partijen of de productinformatie verstrekt door Senetic.

2.       De Klant is verantwoordelijk voor het verlengen en betalen van het Abonnement. De Klant kan de functie voor automatische verlenging beheren via de Portal.

3.       Als automatische verlenging van maandelijkse Abonnementen is ingeschakeld, zal Senetic de toegewezen betaalkaart automatisch 5 werkdagen voor het verstrijken van het toepasselijke Abonnement belasten.

4.       Als het onmogelijk is om de betaalkaart te belasten of als de Klant de prijs niet betaalt, kan Senetic contact opnemen met de Klant om een andere betaalmethode te regelen, het Abonnement te annuleren of de toegang tot het Product op te schorten. 

5.       De klant is verantwoordelijk voor het aantal resources dat wordt gebruikt (met name in het Azure-platform), inclusief eventuele wijzigingen in de configuratie van de Producten die kunnen leiden tot een toenemend gebruik van die resources, evenals de toepassing van passende milieuwaarborgen, ten minste voor zover beschreven in paragraaf 6 hieronder. De Klant is verplicht het verschuldigde bedrag te betalen voor de middelen die tijdens de factureringsperiode zijn gebruikt. De betaling van het verschuldigde bedrag geschiedt op de bankrekening van Senetic of per betaalkaart en wordt vastgesteld door middel van een door Senetic uitgereikte factuur.

6.       De Klant zal passende beveiligingsmaatregelen implementeren voor de Cloud Service-omgeving en het beheerdersaccount. De Klant zal in het bijzonder:

1.       Gebruik een veilig wachtwoord van ten minste 16 tekens, bestaande uit ten minste één kleine letter, een hoofdletter en een speciaal teken of een cijfer;

2.       Het wachtwoord van het Cloud Service Administrator-account niet te gebruiken op andere sites of services;

3.       Gebruik het Multi-Factor Authentication (MFA)-mechanisme;

4.       Toegangsgegevens niet te delen met derden;

5.       Controleer regelmatig of uw toegangsgegevens niet zijn gecompromitteerd en wijzig het wachtwoord onmiddellijk als het mogelijk is gecompromitteerd.

7.       Niettegenstaande paragraaf 5 hierboven, als het gebruik van een Product wijst op een situatie die verificatie vereist, in het bijzonder in de vooravond van een redelijk vermoeden van fraude, misbruik (inclusief door derden), aanval of oplichting, heeft Senetic het recht om het gebruik van een dergelijk Product, inclusief Cloud Service, te beperken of uit te schakelen. Indien de Partijen een gebruikslimiet voor een Product vaststellen, zal deze limiet aan de leverancier ervan worden gemeld en zal het overschrijden van een dergelijke limiet Senetic het recht geven om het gebruik van een dergelijk Product te beperken of uit te schakelen.

8.       De Klant is verantwoordelijk voor schendingen van de gebruiksvoorwaarden van het Product zoals gedefinieerd door de Fabrikant, inclusief licentiebepalingen, en voor de naleving van het gebruik van het Product met de toepasselijke wetgeving.

9.       Als de Klant in strijd blijkt te zijn met de gebruiksvoorwaarden van de Fabrikant, kan Senetic de toegang tot het Product opschorten of intrekken en het Abonnement met onmiddellijke ingang annuleren.

10.   In het geval waarnaar wordt verwezen in sectie 9 hierboven en met betrekking tot klanten die consumenten of individuele ondernemers zijn, kan Senetic de toegang tot het product alleen opschorten en het abonnement annuleren als de consument of individuele ondernemer de voorwaarden van de productovereenkomst op grove of aanhoudende wijze schendt, in het bijzonder als zij illegale inhoud verstrekken, na een ineffectief verzoek om de schendingen te staken of te verwijderen met de instelling van een passende deadline. De contractbreuk met betrekking tot het Product moet objectief en onwettig van aard zijn. Het abonnement vervalt in een dergelijk geval 14 dagen na de datum waarop Senetic aan de Consument of Individuele Ondernemer een intentieverklaring tot opzegging van het abonnement verstrekt.

11.   Opschorting van het Microsoft Cloud Services Abonnement wegens een aan de Klant toe te rekenen oorzaak schort het Abonnement niet op en ontslaat de Klant niet van de verplichting om voor de Abonnementsperiode te betalen.

12.   Als het Abonnement wordt opgeschort of geannuleerd, zal Microsoft de door de Klant verzamelde gegevens binnen 90 dagen verwijderen. De Klant heeft geen aanspraak, inclusief maar niet beperkt tot een vordering tot schadevergoeding voor verlies van gegevens.

 

§ 9.

Niet-conformiteit van digitale inhoud of digitale dienst met de overeenkomst (klachten van consumenten of individuele ondernemers)

1.       De verkoper is jegens de consument of individuele ondernemer aansprakelijk voor niet-naleving van de overeenkomst voor de levering van digitale inhoud of digitale dienst die door die consument of individuele ondernemer is gekocht.

2.       De Consument of Individuele Ondernemer heeft, in geval van niet-levering van Digitale Inhoud of Digitale Dienst, het recht om Verkoper te verzoeken deze te leveren.

3.       Klachten, als gevolg van niet-conformiteit van de Digitale Inhoud of Digitale Dienst met de Overeenkomst voor de levering van de Digitale Inhoud of Digitale Dienst, kunnen in elke vorm worden ingediend. Het heeft echter de voorkeur om klachten in te dienen via het klachtenportaal op support.senetic.com.

4.       De verkoper is aansprakelijk voor elke niet-conformiteit met de overeenkomst voor de levering van digitale inhoud of digitale dienst die in één keer of in delen is geleverd, die bestond op het moment van levering en binnen twee jaar na dat tijdstip duidelijk werd.

5.       De verkoper is aansprakelijk als de digitale inhoud of digitale dienst niet voldoet aan de overeenkomst voor de levering van digitale inhoud of digitale diensten, de consument of detailhandelaar kan verzoeken dat deze in overeenstemming wordt gebracht met de overeenkomst.

6.       De Verkoper verbindt zich ertoe elke klacht binnen 14 dagen in behandeling te nemen.

7.       Na aanvaarding van de klacht zal verkoper met de consument of individuele ondernemer per e-mail, telefoon of schriftelijk de voorwaarden overeenkomen voor het in overeenstemming brengen van de digitale inhoud of digitale dienst met de overeenkomst.

8.       De Consument of een Individuele Ondernemer kan een verklaring afleggen om de prijs te verlagen of de Overeenkomst voor de levering van Digitale Inhoud of Digitale Dienst te herroepen wanneer:

a.       het in overeenstemming brengen van de Digitale Inhoud of Digitale Dienst met de Overeenkomst voor de levering van de Digitale Inhoud of Digitale Dienst onmogelijk is of buitensporige kosten voor de Dienstverlener zou vergen,

b.       de Dienstverlener de Digitale Inhoud of Digitale Dienst niet in overeenstemming heeft gebracht met de Overeenkomst voor Digitale Inhoud of Digitale Dienst,

c.       het verzuim van de Digitale Inhoud of Digitale Dienst om te voldoen aan de Overeenkomst inzake Digitale Inhoud of Digitale Dienst voortduurt, ook al heeft de Dienstverlener geprobeerd de Digitale Inhoud of Digitale Dienst in overeenstemming te brengen met de Overeenkomst inzake Digitale Inhoud of Digitale Dienst,

d.       de niet-conformiteit van de Digitale Inhoud of Digitale Dienst met de Overeenkomst inzake Digitale Inhoud of Digitale Dienst van dien aard is dat zij een prijsverlaging of terugtrekking uit de Overeenkomst rechtvaardigt zonder eerst gebruik te maken van het rechtsmiddel om te eisen dat de Digitale Inhoud of Digitale Dienst in overeenstemming wordt gebracht met de Overeenkomst inzake Digitale Inhoud of Digitale Dienst;

e.       uit de verklaring van de Dienstverlener of de omstandigheden blijkt dat hij de Digitale Inhoud of Digitale Dienst niet binnen een redelijke termijn of zonder onnodig ongemak voor de Consument of Individuele Ondernemer in overeenstemming zal brengen met de Overeenkomst.

9.       De verlaagde prijs moet in zodanige verhouding staan tot de aanneemsom, aangezien de waarde van de Digitale Inhoud of Digitale Dienst die niet in overeenstemming is met de Overeenkomst inzake Digitale Inhoud of Digitale Dienst, blijft ten opzichte van de waarde van de Digitale Inhoud of Digitale Dienst die voldoet aan de Overeenkomst inzake Digitale Inhoud of Digitale Dienst.

10.   Een consument of individuele ondernemer mag een overeenkomst voor de levering van digitale inhoud of digitale dienst niet herroepen als de digitale inhoud of digitale dienst wordt geleverd in ruil voor de betaling van een prijs en de niet-conformiteit van de digitale inhoud of digitale dienst met de overeenkomst voor de levering van digitale inhoud of digitale dienst niet van belang is.

 

§ 10.

Steunen

1.       Voor bepaalde producten biedt Senetic basisondersteunende diensten. Voor dergelijke Producten is de vermelding van de levering van basisondersteuningsdiensten te vinden onder het tabblad "Ondersteuning" of in de Productbeschrijving.

2.       Uitbreiding van de ondersteuningsdiensten van Senetic is beschikbaar via een afzonderlijke overeenkomst.

3.       Basisondersteunende diensten worden verleend onder de voorwaarden van deze paragraaf.

4.       Verzoeken om klantenondersteuning kunnen het volgende omvatten:

1)      onregelmatigheden in verband met de beschikbaarheid van diensten;

2)      informatie over de geldigheid van gekochte licenties;

3)      Nederzettingen;

4)      de aankoop van Producten namens de Klant.

5.       Voor zover uiteengezet in artikel 4 hierboven, bestaan de ondersteuningsdiensten van Senetic uit het uitvoeren van acties voor de Klant en het oplossen van problemen die zich voordoen als de oorzaak te wijten is aan Senetic of de Fabrikant. Senetic zal samenwerken en in dialoog met de Producent om de tekortkoming te verhelpen of anderszins op een passende manier aan het verzoek tegemoet te komen.

6.       Senetic biedt continu basisondersteuning. Senetic zal binnen twee werkdagen reageren op het ondersteuningsverzoek van de Klant.

 

§ 11.

Annulering van het abonnement door de klant

1.       De Klant kan in de Portal de optie in- of uitschakelen om Microsoft Cloud Services-abonnementen automatisch te verlengen voor volgende perioden.

2.       De Klant heeft niet het recht om een Abonnement of licentie (inclusief eventuele vermindering daarvan) van Microsoft Cloud Services gedurende de looptijd daarvan te annuleren.

 

§ 12.

De verantwoordelijkheid van Senetic

1.       Noch Senetic, noch enig ander Senetic Group EU-bedrijf garandeert de correcte werking van de geleverde producten.

2.       De Producten worden aan de Klant geleverd zoals door Senetic ontvangen van de Fabrikant en de Partijen komen overeen de aansprakelijkheid van Senetic uit te sluiten voor de juistheid van de werking, kwaliteit, geschiktheid voor het doel en garantie. Senetic geeft geen enkele garantie van welke aard dan ook met betrekking tot de Producten.

3.       De Fabrikant kan vastgestelde prestatieniveaus voor de Producten bieden. De prestatieniveaus zijn opgenomen in de gepubliceerde documenten van de fabrikant. De Klant heeft het recht om aan Senetic elke opgemerkte onregelmatigheden in de werking van de Producten te melden. Senetic zal de door de Klant ingediende opmerkingen over de goede werking van het Product aan de Fabrikant rapporteren. In het geval dat de Fabrikant tevreden is met de ingediende opmerkingen en de Fabrikant een terugbetaling biedt voor de storing van het Product, zal Senetic een passende terugbetaling aan de Klant verstrekken voor een bedrag dat gelijk is aan het bedrag van de terugbetaling die door de Fabrikant is toegekend.

4.       Als een terugbetaling in contanten wordt verleend door de fabrikant, vindt deze plaats in de factureringsperiode volgend op de maand waarin de toepasselijke terugbetaling door de fabrikant heeft plaatsgevonden. De terugbetaling zal worden gedocumenteerd door de uitgifte van een correctiefactuur door Senetic. Het uitreiken van de factuur en het verzenden ervan naar het e-mailadres dat door de Klant is opgegeven, bevestigt dat de terugbetaling is toegekend.

5.       Senetic is niet aansprakelijk jegens de Klant voor het verlenen van een terugbetaling door de Fabrikant aan de Klant en elke aansprakelijkheid van Senetic onder het onderwerp is uitgesloten.

6.       Deze clausule is niet van toepassing op klanten die consumenten of individuele ondernemers zijn.

 

§ 13.

Beëindiging van de overeenkomst voor de levering van elektronische diensten

1.       De Klant kan het contract voor de levering van diensten (d.w.z. het contract voor een Account) op elk moment zonder opgave van redenen beëindigen door een passende verklaring te sturen, met name per e-mail of schriftelijk naar het adres van de Verkoper. De Store- en Portal-accounts van de Klant worden verwijderd, tenzij andere bepalingen van de Algemene Voorwaarden of actieve abonnementsovereenkomsten aangeven dat het Portal-account moet worden onderhouden totdat het Abonnement verloopt.

2.       Senetic heeft het recht om de Overeenkomst eenzijdig te beëindigen vanaf de levering (schriftelijk, per e-mail of via het Portaal) en om de toegang van de Klant tot de Diensten op te schorten in de volgende gevallen:

1)      Het niet betalen door de Klant van enig aan Senetic verschuldigd bedrag, in het bijzonder op basis van uitgereikte facturen;

2)      Senetic kennis krijgt van de insolventie van de Klant;

3)      een wezenlijke schending van de algemene voorwaarden van de overeenkomst door de Klant en het niet verwijderen van de gevolgen van de schending binnen 14 dagen na de datum van de oproep door Senetic met behulp van het Communicatiesysteem;

4)      schending door de Klant van de anticorruptiebepalingen van de wet en de anticorruptiebepalingen waarnaar wordt verwezen in documenten die door de Fabrikant zijn gepubliceerd, onder andere in: "Anticorruptiebeleid voor Microsoft-vertegenwoordigers U.S. Foreign Corrupt Practices Act", beschikbaar op: http://www.microsoft.com/en-us/Legal/Compliance/anticorruption/Default.aspx.

3.       In het geval van klanten die consumenten of individuele ondernemers zijn, kan de dienstverlener de overeenkomst voor de levering van diensten alleen beëindigen als de consument of individuele ondernemer de voorschriften op grove of aanhoudende wijze schendt, met name wanneer hij illegale inhoud verstrekt, na een ineffectief verzoek om de overtredingen te staken of te verwijderen, waarbij een passende tijdslimiet wordt vastgesteld. De schending van de Algemene Voorwaarden moet objectief en illegaal van aard zijn. De overeenkomst tot het verrichten van diensten vervalt in een dergelijk geval na 14 dagen na de datum van indiening door de Dienstverlener bij de Consument of Individuele Ondernemer van een wilsverklaring tot ontbinding.

 

§ 14.

Klachten

1.       Klachten met betrekking tot het gebruik van het Portaal en de Producten worden ingediend door Klanten die geen Consumenten of Individuele Ondernemers zijn bij support.senetic.com.

2.       De klacht moet ten minste bevatten: naam, achternaam of voornaam en het exacte adres van de klager, evenals de exacte beschrijving en reden voor de klacht.

3.       De Klant wordt op de hoogte gebracht van de wijze van behandeling van de klacht per e-mail verzonden naar het adres van waaruit de klacht is ingediend.

4.       Noch Senetic, noch enig ander Senetic Group EU-bedrijf is aansprakelijk voor aanvragen die door de Klant rechtstreeks bij de Fabrikant worden ingediend.

 

 

§ 15.

Persoonsgegevens

1.       Alle informatie, in het bijzonder toegangsgegevens (inloggegevens), waartoe Senetic toegang heeft verkregen in verband met de levering van diensten, zal door Senetic als vertrouwelijk en in overeenstemming met de wet- en beveiligingsregels worden behandeld. De verstrekte gegevens zullen niet worden gebruikt voor enig ander doel dan de uitvoering van de diensten en de verplichtingen van Senetic jegens de Klant.

2.       De persoonsgegevens van klanten worden door de Dienstverlener verwerkt onder de voorwaarden van het Privacybeleid.

3.       Indien de uitvoering van een Productbestelling vereist dat Senetic persoonsgegevens verwerkt namens de Klant, waarvan zij de verwerkingsverantwoordelijke is, zijn de volgende bepalingen van toepassing.

4.       Om de Bestelling uit te voeren, vertrouwt de Klant Senetic de verwerking van persoonsgegevens toe. Om twijfel weg te nemen, verklaren de partijen dat Senetic niet beslist over de doeleinden en middelen voor de verwerking van dergelijke gegevens.

5.       De toevertrouwde verwerking omvat persoonsgegevens zoals naam, e-mailadres, telefoonnummer, positie-informatie, ID, e-mailcorrespondentie-informatie, inloggegevens, verwerkingsgegevens.

6.       De toevertrouwde verwerking omvat persoonsgegevens zoals naam, e-mailadres, telefoonnummer, positie-informatie, ID, e-mailcorrespondentie-informatie, inloggegevens, verwerkingsgegevens.

7.       Senetic heeft het recht om de in paragraaf 5 hierboven gespecificeerde persoonsgegevens namens de Klant alleen te verwerken voor het doel en voor zover nodig voor de uitvoering van de Overeenkomst en eventuele andere gedocumenteerde instructies van de Klant. Senetic heeft het recht om de in paragraaf 5 hierboven gespecificeerde persoonsgegevens namens de Klant alleen te verwerken voor het doel en voor zover nodig voor de uitvoering van de Overeenkomst en eventuele andere gedocumenteerde instructies van de Klant.

8.       Senetic zorgt ervoor dat de toevertrouwde persoonsgegevens enkel worden verwerkt door bevoegde personen die gebonden zijn aan geheimhouding.

9.       Senetic verklaart dat het adequate technische en organisatorische maatregelen gebruikt om de veiligheid van de toevertrouwde persoonsgegevens te waarborgen.

10.   De Klant stemt er in het algemeen mee in om de verwerking van Persoonsgegevens te blijven uitbesteden aan een andere verwerker, waarbij de andere verwerker dezelfde garanties biedt en voldoet aan de verplichtingen die aan Senetic zijn opgelegd. Senetic zal de Klant op de hoogte stellen van voorgenomen wijzigingen om andere verwerkers toe te voegen of te vervangen, waarbij de Klant de mogelijkheid krijgt om bezwaar te maken tegen dergelijke wijzigingen.

11.   Senetic verbindt zich ertoe om, voor zover mogelijk, de Klant te helpen bij het voldoen aan zijn verplichting om te reageren op verzoeken van personen bij het uitoefenen van hun rechten onder de relevante wetgeving inzake gegevensbescherming.

12.   Senetic verbindt zich ertoe samen te werken met en alle bijstand te verlenen aan de Klant om te voldoen aan de verplichtingen uiteengezet in de relevante wetgeving inzake gegevensbescherming.

13.   Na voltooiing van de verwerking van persoonsgegevens verbindt Senetic zich ertoe de voor verwerking toevertrouwde persoonsgegevens te verwijderen of terug te geven, zoals beslist door de Klant, tenzij de toepasselijke wetgeving de verdere opslag van de gegevens voorschrijft.

14.   Senetic zal de Klant alle informatie ter beschikking stellen die nodig is om de naleving van de verplichtingen uiteengezet in de relevante wetgeving inzake gegevensbescherming aan te tonen.

15.   Senetic stemt ermee in om de Klant onmiddellijk op de hoogte te stellen van beveiligingsincidenten, inclusief datalekken.

16.   De Klant heeft het recht om de verwerking van persoonsgegevens door Senetic te controleren of te inspecteren op naleving van de relevante wetgeving inzake gegevensbescherming, welke audit zal worden uitgevoerd door Senetic een vragenlijst te verstrekken die door de Klant is opgesteld met vragen over de verwerking van persoonsgegevens en de ingevulde vragenlijst binnen 30 dagen terug te sturen. In bijzonder gerechtvaardigde gevallen kan een audit of inspectie op een andere onderling overeengekomen wijze worden uitgevoerd.

 

§ 16.

Slotbepalingen

1.       Eventuele geschillen in verband met de bepalingen van het reglement worden eerst door middel van bilaterale besprekingen en onderhandelingen in der minne opgelost.

2.       Indien de partijen er niet in slagen tot een akkoord te komen, kunnen zij de zaak voor schikking voorleggen aan een gemeenschappelijke rechtbank, die bevoegd is voor de maatschappelijke zetel van Senetic, indien het bindend recht niet anders bepaalt.

3.       Klanten hebben te allen tijde en gratis toegang tot de regels en voorschriften via een internetreferentie (d.w.z. link) op de startpagina van de winkel of het portaal en maken er een afdruk van.

4.       Informatie over de Producten die in de Winkel of het Portaal worden gegeven, in het bijzonder hun beschrijvingen, technische en bruikbare parameters en prijzen, vormen een uitnodiging om een contract te sluiten.

5.       Als een bepaling van deze Algemene Voorwaarden ongeldig wordt geacht omdat deze in strijd is met de wet, de principes van sociaal verkeer of om enige andere reden, of als ineffectief of niet-afdwingbaar wordt beschouwd, blijven de overige bepalingen van de Algemene Voorwaarden volledig van kracht en blijven ze bindend. In een dergelijke situatie komen de partijen overeen om samen te werken en de ongeldige bepaling te vervangen door een andere geldige bepaling die de intentie van de partijen zo goed mogelijk weergeeft zoals uitgedrukt in de ongeldige bepaling.

6.       Exclusieve rechten op inhoud die beschikbaar wordt gesteld in de Store en het Portaal, in het bijzonder auteursrechten op foto's, beschrijvingen van Producten en categorieën, de naam van de Winkel en de Portal, de handelsmerken van de Dienstverlener en die van de fabrikanten van de Producten, grafische elementen die daarin zijn opgenomen, software en databaserechten zijn beschermd door de wet en behoren toe aan de Dienstverlener of aan entiteiten waarmee de Dienstverlener passende overeenkomsten heeft gesloten. Het is verboden om elementen van de Winkel of het Portaal te kopiëren of anderszins te gebruiken zonder toestemming van de Dienstverlener.

7.       Senetic behoudt zich het recht voor om deze Algemene Voorwaarden te wijzigen. Alle contracten die zijn aangegaan vóór de ingangsdatum van de nieuwe Algemene Voorwaarden zullen worden uitgevoerd onder de Algemene Voorwaarden die van kracht waren op de datum waarop het contract werd aangegaan. De wijziging van de Algemene Voorwaarden wordt van kracht op de door Senetic opgegeven datum, niet eerder dan 7 dagen na publicatie in de Store of het Portaal. Senetic zal de Klant minstens 7 dagen voor de inwerkingtreding van de Algemene Voorwaarden via elektronische communicatie op de hoogte brengen van de wijziging van de Algemene Voorwaarden. Indien de Klant niet akkoord gaat met de nieuwe inhoud van het Reglement, is hij verplicht Senetic hiervan op de hoogte te brengen, hetgeen zal leiden tot beëindiging van de overeenkomst voor elektronische dienstverlening.

8.       Voor zover niet geregeld door deze Algemene Voorwaarden, zijn de Algemene Voorwaarden van de Winkel van toepassing. De Algemene Voorwaarden van de Winkel zijn te vinden op: https://www.senetic.nl/site/algemene_voorwaarden/.

 

Laten we contact houden!
Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van onze aanbiedingen en actualiteiten

Door op "inschrijven" te klikken geeft u toestemming voor het ontvangen van marketinginformatie op het opgegeven emailadres. De verwerkingsverantwoordelijke van uw gegevens is Senetic B.V. gevestigd op Keizersgracht 241, 1016 EA Amsterdam, Nederland. U kunt inzage tot uw gegevens aanvragen, deze rectificeren, wissen, de verwerking van persoonsgegevens beperken en bezwaar maken tegen de verwerking van gegevens. Gedetailleerde informatie over het verwerken van persoonsgegevens kunt u vinden in ons privacybeleid.

Incorrect e-mail adres.
Dit e-mail adres is al bevestigd.
Dit e-mail adres is nog niet bevestigd.
Bedankt!
Kijk in uw inbox: u gaat van ons een verzoek krijgen om uw inschrijving voor de nieuwsbrief te bevestigen.
Portaal voor wederverkopers
Alles wat je zoekt
Microsoft
Volledig aanbod van Microsoft-oplossingen
Betaalmethoden
Verzendmethoden
Certificaten en onderscheidingen