FAQ
Helponderwerpen
Welke verzendmethoden zijn beschikbaar?
Al onze verzendingen worden afgehandeld door UPS, DHL, KUEHNE.
Wat is de leveringstermijn van de bestelde artikelen?
De verwachtte termijn, waarin de verzending de klant zal bereiken, wordt verstrekt door de koeriersdienst. U kunt deze berekenen op de pagina van het betreffende artikel of terugvinden in de winkelwagen, na het invullen van de leveringsgegevens. De gemiddelde leveringstermijn bedraagt 4 werkdagen.
Hoe worden de verzendkosten berekend?
De verzendkosten worden rechtstreeks berekend door de koeriersdienst. Het bedrag is afhankelijk van het gewicht en de afmetingen van de verzonden artikelen en van de bestemming. U kunt de verzendkosten controleren tijdens het bestelproces.
Hoe kunt u een verzending volgen?
Na het plaatsen van een bestelling ontvangt u een speciaal trackingnummer dat u hier op de website van de koeriersdienst kunt gebruiken.
Kan ik mijn bestelling wijzigen?
Het is mogelijk om uw bestelling te wijzigen door ons team te bellen, voordat we beginnen met het verwerken van uw bestelling. Onze contactgegevens vindt u hier: https://www.senetic.nl/site/contact/
Hoe kan ik een account aanmaken?
U kunt een account aanmaken via deze link: https://www.senetic.nl/account/register/ U kunt zich ook als gebruiker registreren tijdens het plaatsen van uw eerste bestelling, bij het afrekenen.
Waarom is het de moeite waard om een account aan te maken?
Door een account aan te maken, kunt u uw leveringsadres en factuurgegevens opslaan, zodat u deze bij volgende bestellingen niet telkens opnieuw hoeft in te voeren. U kunt ook uw aankoopgeschiedenis bekijken.
Hoe kan ik mij abonneren op de nieuwsbrief?
U kunt zich abonneren op de nieuwsbrief door uw e-mailadres in te vullen op het formulier onderaan onze website. Hierdoor wordt u op de hoogte gehouden van alle beschikbare promoties en nieuwtjes.
Van waar wordt mijn bestelling verzonden?
Wij zijn een internationaal bedrijf met magazijnen in verschillende landen. Het kan voorkomen dat de bestelling van buiten Nederland wordt verzonden. Een nauwkeurige leveringstermijn wordt verstrekt tijdens het afrekenen.
Welke garantie krijg ik op mijn aankopen?
Alle nieuwe en in de fabriek gemonteerde goederen worden geleverd met een standaard fabrieksgarantie. De garantievoorwaarden kunnen per fabrikant verschillen.
Binnen hoeveel dagen dien ik een zending te retourneren?
U hebt het recht om een overeenkomst voor de verkoop van goederen die op afstand is gesloten binnen 14 dagen, zonder opgave van redenen, te herroepen. Dit geldt alleen voor particuliere klanten. Voor zakelijke klanten hanteren we een individuele benadering, afhankelijk van de leverancier en de herkomst van het artikel.
Hoe verloopt de retourneringsprocedure?
Na melding via ons portaal nemen wij dezelfde dag / volgende werkdag contact op met de klant. Na ontvangst van alle benodigde informatie zorgen wij ervoor dat het defecte apparaat de volgende werkdag wordt opgehaald.
Hoe moeten de artikelen worden geretourneerd?
Alle artikelen dienen in goede staat te worden geretourneerd, in de originele verpakking en vergezeld van alle documenten. Ze dienen zodanig te worden verpakt dat schade tijdens het transport wordt voorkomen. Zorg er ook voor dat het RMA-nummer prominent op het artikel wordt weergegeven. U vindt het RMA-formulier hier: Senetic RMA
Hoe lang duurt het voordat een RMA wordt goedgekeurd?
We proberen alle RMA-claims zo snel mogelijk af te handelen. Het proces kan variëren, afhankelijk van de fabrikant. Meestal duurt het niet langer dan 21 werkdagen.
Ik heb mijn artikelen al teruggestuurd. Wanneer kan ik een omruiling of een terugbetaling verwachten?
Naargelang de situatie kan het van enkele dagen nadat de apparaten in ons magazijn zijn afgeleverd (bijv. in het geval van retourneringen) tot een maand (bijv. in het geval van klachten) duren.
Waar kan ik de status van mijn claim terugvinden?
Gelieve voor vragen in verband met RMA contact op te nemen via [email protected]
Kan ik rechtstreeks een claim indienen bij de fabrikant?
Ja, de meeste fabrikanten aanvaarden claims van eindgebruikers. We raden u ten zeerste aan om claims betreffende de garantie rechtstreeks bij hen in te dienen, omdat hierdoor de doorlooptijd aanzienlijk wordt verbeterd.